GemeentePurmerend

Nieuw klantvriendelijk systeem bij afd. burgerzaken

Wie volgende week aan de balie komt op het stadhuis maakt kennis met een nieuw en klantvriendelijk systeem: Portaal Burgerzaken. Dit softwaresysteem maakt gebruik van een tweede computerscherm, zodat u kunt meekijken terwijl de medewerker gegevens invoert. Dat heeft allerlei voordelen, zowel voor klanten als voor medewerkers.

Als u iets aanvraagt bij de gemeente of u moet een wijziging doorgeven, dan vult de medewerker aan de balie een elektronisch formulier in. Daar komen allerlei gegevens in en die kunt u niet zien. Daardoor ontstaan soms fouten, maar ontstaat ook onduidelijkheid over wat er met uw gegevens gebeurt. Het tweede scherm maakt het voor u makkelijk om typefouten direct te melden en ook om te zien om welke gegevens het gaat.

Maar het tweede scherm biedt meer, zoals aanvullende informatie over wat er van u wordt gevraagd: hoe u bijvoorbeeld een vingerafdruk moet maken. Ook ziet u hoeveel stappen de medewerker nog moet doorlopen voordat uw aanvraag is afgerond.

De invoering van Portaal Burgerzaken brengt inwoners en gemeentemedewerkers dichter bij elkaar. Het past uitstekend in het ‘Van buiten naar binnen werken’, wat het motto is van het huidige college. De gegevens die we invoeren zijn van u, het is niet meer dan logisch dat u kunt zien wat de gemeente ermee doet!

Foto: Gemeente Purmerend

Nieuws maken kost nou eenmaal geld. En gratis nieuws bestaat niet. Vond u dit een interessant artikel? Waardeert u ons als nieuwsmedium? Druk dan af en toe op onderstaande knop. 1x per week? 1x per maand? 1x per kwartaal? Gewoon waar u zich goed bij voelt! Zo stelt u ons in staat om nieuws te blijven maken voor iedereen! 

Klik hier om €2,50 te doneren Klik hier om €5,00 te doneren Klik hier om €10,00 te doneren

Gerelateerde artikelen

Wat u zegt

Back to top button
Open chat
1
Heeft u nieuws, foto's van gebeurtenissen of gewoon een vraag of opmerking? Geef het door aan de redactie van Regio Purmerend.