Nieuw klantvriendelijk systeem bij afd. burgerzaken


Wie volgende week aan de balie komt op het stadhuis maakt kennis met een nieuw en klantvriendelijk systeem: Portaal Burgerzaken. Dit softwaresysteem maakt gebruik van een tweede computerscherm, zodat u kunt meekijken terwijl de medewerker gegevens invoert. Dat heeft allerlei voordelen, zowel voor klanten als voor medewerkers.









Als u iets aanvraagt bij de gemeente of u moet een wijziging doorgeven, dan vult de medewerker aan de balie een elektronisch formulier in. Daar komen allerlei gegevens in en die kunt u niet zien. Daardoor ontstaan soms fouten, maar ontstaat ook onduidelijkheid over wat er met uw gegevens gebeurt. Het tweede scherm maakt het voor u makkelijk om typefouten direct te melden en ook om te zien om welke gegevens het gaat.

Maar het tweede scherm biedt meer, zoals aanvullende informatie over wat er van u wordt gevraagd: hoe u bijvoorbeeld een vingerafdruk moet maken. Ook ziet u hoeveel stappen de medewerker nog moet doorlopen voordat uw aanvraag is afgerond.

De invoering van Portaal Burgerzaken brengt inwoners en gemeentemedewerkers dichter bij elkaar. Het past uitstekend in het ‘Van buiten naar binnen werken’, wat het motto is van het huidige college. De gegevens die we invoeren zijn van u, het is niet meer dan logisch dat u kunt zien wat de gemeente ermee doet!

Foto: Gemeente Purmerend

Regio Media TV

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.
Met een overzicht van de belangrijkste artikelen
En exclusieve kortingsacties van winkeliers.
En veel meer. Laat u verrassen. De eerste nieuwsbrief zult u eind oktober ontvangen.

Elke vrijdag om 12:00 uur in uw mailbox.

Laatst binnengekomen

Volg en vind ons leuk op Facebook

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*