Purmerend
maandag 25 maart 2024
HomeBeemsterOpen brief aan gemeente Purmerend over plannen A7

Open brief aan gemeente Purmerend over plannen A7

Purmerend – In de Zuidoostbeemster is afgelopen maandagavond een informatieavond gehouden over de toekomst van de Rijksweg A7. Stichting Vrienden van het Beusebos en diverse andere lokale organisaties vragen in de open brief aan de gemeente Purmerend om ook haar burgers te informeren.

Maandagavond 21 november jongstleden is in de Zuidoostbeemster een drukbezochte informatieavond gehouden over de toekomstplannen van Rijkswaterstaat met de Rijksweg A7. Rijkswaterstaat doet een zogenaamde Corridorstudie op het traject Amsterdam – Hoorn en het traject ter hoogte van Purmerend staat daarin extra in de belangstelling.

Reden hiervoor is de krappe bocht ter hoogte van het Beusebos / Kom A7. Hoe deze vreemde bocht in de snelweg ooit kon ontstaan, is te zien in de documentaire “De Cromme Wijsent” die Stichting Vrienden van het Beusebos maakte.

In de Corridorstudie van Rijkswaterstaat is een steeds vaker genoemde optie het rechttrekken van de snelweg op deze plek. Dat zou betekenen dat de snelweg ten westen van het Beusebos zou gaan lopen. Omdat dit ingrijpende veranderingen zijn voor zowel de natuur als de inwoners van de regio heeft de Stichting Vrienden van het Beusebos het initiatief genomen om een open brief aan de gemeente Purmerend te schrijven.

In deze brief stelt de stichting voor om ook in Purmerend een informatieavond te organiseren over dit belangrijke onderwerp. De brief is mede ondertekend door Milieudefensie Waterland, Stichting Behoud Waterland, IVN Waterland en Wijkvereniging De Hazepolder. De brief vindt u hier.

Meer informatie op: www.beusebos.nl.

Steun Regio Purmerend met een kleine donatie. Alle kleine beetjes helpen en moedigen ons aan om nieuws te blijven maken. Voor iedereen. Alvast bedankt.