Vanaf vandaag is de gemeente Purmerend ook bereikbaar via WhatsApp. Inwoners kunnen eenvoudige, snelle vragen stellen door een app te sturen naar het nummer: (06) 222 46 060. De gemeente reageert van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur op vragen.
Via WhatsApp kunnen inwoners nog makkelijker vragen stellen. De vragen kunnen over alles gaan: meldingen over de leefomgeving, een vraag over een vergunning, of een afspraak maken voor het verlengen van je paspoort. Wethouder Mario Hegger is blij dat de dienstverlening van de gemeente op deze manier wordt uitgebreid: ‘We willen zo veel mogelijk toe naar een persoonlijke dienstverlening. WhatsApp past daar in mijn ogen goed bij, je hebt een-op-een contact. Bovendien is het een laagdrempelige manier om in contact te komen met je inwoners; een appje is zo verstuurd.’
Om te appen met de gemeente, voeg je het nummer (06) 222 46 060 toe als contact. Daarna selecteer je het contact en kan er een bericht naar de gemeente worden verstuurd. Het nummer is uitsluitend bedoeld voor WhatsApp-berichten en niet voor bellen of sms’en.
De gemeente vraagt geen privacygevoelige informatie via WhatsApp, zoals persoonsgegevens of een burgerservicenummer. Als dat nodig is, wordt op een andere manier contact opgenomen.
Kopfoto: gemeente Purmerend
KCC is het Klant Contact Centrum van de Gemeente Purmerend – ^EP Regio Purmerend
Wat is de KCC ???
Vorige week nog gelezen dat WhatsApp niet voor zakelijke gebruik is en WhatsApp de dienst voor die gemeente/zaken stilzetten…. Lezen ze in Purmerend geen krant?