Purmerend – Verschillende gebruikers van de stadsverwarming Purmerend geven aan lauw water te hebben en weinig warmte. Zelf geeft de stadsverwarming op de website aan dat als gevolg van de zeer lage temperaturen de warmtevraag op dit moment zeer hoog is. “Dat kan betekenen dat in sommige wijkdelen de hoeveelheid geleverde warmte laag is.”
Verschillende gebruikers hebben al een klacht ingediend en eisen genoegdoening. Bob Vreeman geeft op Twitter aan dat hij het een schandalige tekortkoming vindt. “Ze zijn gewoon niet in staat om de warmte te leveren die gevraagd wordt en dan de kou de schuld geven.” Volgens Bob ligt het anders: “op tijd inspelen en vooruit denken. We betalen er dure euros voor.”
De stadsverwarming geeft voor gebruikers aan om vanavond de thermostaat niet lager te zetten dan 18 a 19 graden zodat de woning niet heel erg afkoelt. Hierdoor zal de woning morgenochtend sneller op temperatuur komen wat meer comfort zal geven. Daarnaast ontstaan er minder pieken in de warmtevraag met een betere spreiding van de warmtelevering over de dag heen.
@Stadsverwarming Purmerend Lauw water en weinig warmte. Bij melding wordt gezegd dat de capaciteit op is! Code rood voor mijn maandelijkse bijdrage denk ik!
— Marianne (@Marsluijsje) February 28, 2018
https://twitter.com/rhoogwerf/status/968927205664481280
Relevant artikel:
https://regiopurmerend.nl/2018/02/07/storingen-stadsverwarming-purmerend-fors-toegenomen/
Dit kan niet dit is dicriminatie je kan niet de ene Purmerender wel warmte geven en de ander niet ben geen zwarte schaap we willen warmte anders kom ik het hale
De capaciteit van mijn bankrekening kan de vraag van de stadsverwarming niet aan.
Is een goede reden om een maand niet te betalen