Purmerend
vrijdag 19 april 2024
Home* nieuwsRegio Purmerend Jaaroverzicht 2018

Regio Purmerend Jaaroverzicht 2018

Purmerend – Wat een prachtig jaar was 2018 voor Regio Purmerend. Dankzij jullie als lezers zijn we dit jaar enorm gegroeid. Jullie brachten 1.6 miljoen bezoeken aan onze website en lazen bijna 5 miljoen keer onze 1255 berichten. En wat is er veel gebeurd in Purmerend en omgeving! Hieronder vindt u het belangrijkste nieuws van afgelopen jaar. Het zijn de berichten die jullie het meest gelezen hebben. De hele redactie van Regio Purmerend wenst u fijne feestdagen en een mooi, gelukkig en gezond 2019!

JANUARI

Herinnert u zich de storm nog op 18 januari 2018? Code Rood van het KNMI was deze keer terecht. Een verslaggever en fotograaf van Regio Purmerend gingen tijdens de storm op pad en we deden verslag in een liveblog.

Code Rood! Liveblog #Westerstorm #RegioPurmerend

FEBRUARI

In Purmerend ontstond er grote ophef toen de gemeente besloot dat het gedenkmonument van de doodgeschoten Raymon van der Tien verwijderd moest worden.

Gemeente: Gedenkmonument doodgeschoten Ray moet verwijderd worden

Na een eerdere overval in januari, werd in februari voor de tweede keer de shop van de Tinq aan de Van IJsendijkstraat overvallen.

Opnieuw overval Tinq Van IJsendijkstraat

MAART

Het interim-bestuur van SSV maakte in maart bekend dat de oud-voorzitter een greep in de clubkas heeft gedaan.

Oud-voorzitter schietvereniging deed greep in clubkas (update)

Op 21 maart bleek dat de Stadspartij als grootste partij uit de gemeentelijke stembus kwam.

Prognose: Stadspartij wederom de grootste partij

APRIL

Eigenlijk publiceerden we dit bericht in maart. We hebben ons als redactie bescheurd om alle reacties! Hoewel velen van jullie direct door hadden dat het om een 1 april grap ging, trapten er toch nog heel veel mensen in! De verkoop van de Melkwegbrug aan Dubai is het best gelezen bericht van 2018.

Melkwegbrug verkocht aan Dubai

In april viel een zwaar bewapend arrestatieteam D’ Groene Citer binnen. Die morgen werden twee mannen, waaronder een 30-jarige Purmerender, aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij een liquidatie in 2014.

Zwaar bewapende inval D’ Groene Citer ivm liquidatie

MEI

In mei was één van onze verslaggevers getuige van een optreden van een arrestatie team op de Gedempte Singelgracht. Het blijft indrukwekkend hoe snel zo een actie is!

Arrestatie Team in actie Gedempte Singelgracht

Op 23 mei veroordeelde de rechter een 44-jarige man tot 14 jaar gevangenisstraf voor poging tot moord op raadslid Marian Segers.

14 jaar cel voor poging tot moord op raadslid in Zuidoostbeemster

Het was geen wereldnieuws, maar u als lezer vond het een prachtig plaatje!

Assepoester in Weidevenne

JUNI

Soms ben je getuige van een toevalstreffer. In juni zag één van onze verslaggevers een heel bijzonder natuurfenomeen. Een gigantische vuurbal trok langs de hemel. De volgende ochtend stond de telefoon rood gloeiend, de landelijke pers wilde meer weten.

Vuurbal aan de hemel boven onze regio

Juni was ook de maand waarin het busvervoer staakte. De staking voor onbepaalde tijd zou uiteindelijk 5 dagen duren.

Vanaf maandag voor onbepaalde tijd geen busvervoer door staking

Ook stond deze maand in het teken van de Snippe-toren op de PostNL-locatie. Op donderdag 28 juni viel uiteindelijk het doek voor Snippe. De toren was definitief van de baan.

Geen hoogbouw op PostNL locatie: plan Snippe van tafel

JULI

In juli legde Regio Purmerend de verplaatsing van het Marktmeestershuisje vast.

Marktmeestershuisje verplaatst naar definitieve plek (fotoverslag)

In maart en april werd er bij een gezin op de Binnendijk in Purmer-Noord drie maal brandgesticht. In juli zou bekend worden dat de mannelijke bewoner zelf verdachte bleek te zijn.

Bewoner Binnendijk zelf verdacht van 3 brandstichtingen – voorarrest verlengd

Volkszanger Mick Harren kwam in opspraak. Hij zou in een restaurant op de Koemarkt zijn ex-stiefzoon met een vuurwapen hebben bedreigd. In november deed de rechter uitspraak over de zaak, Harren werd veroordeeld.

‘Volkszanger Mick Harren zet pistool tegen hoofd ex-stiefzoon in stampvolle kroeg’

AUGUSTUS

Op 1 augustus deed de Dienst Speciale Interventies een inval in een flat op de Van IJsendijkstraat. Dit team wordt ingezet bij anti terreur operaties. Er bleek niemand in de woning aanwezig te zijn.

Zwaarbewapende inval in flatwoning op de van IJsendijkstraat

Berichten over de Action of de Xenos doen het in Purmerend altijd goed. Maar op het moment dat wij het artikel plaatsen over de pepernotenwinkel hadden we niet kunnen vermoeden dat het een kijkcijferkanon zou worden. Onze website is ruim een uur uit de lucht geweest wegens bizarre bezoekersaantallen op dit bericht!

Pepernotenwinkel opent in Purmerend

SEPTEMBER

Het letsel was niet ernstig. Terwijl slachtoffer en haar vriend wachtten op de ambulance stelde een agent voor dat er een selfie gemaakt kon worden. Wat grappig bedoeld was, leidde uiteindelijk tot een heleboel ophef.

Ophef over selfie na ongeval

Verder was één van onze verslaggevers getuige hoe een PostNL bezorger uit de bosjes kwam in de Weidevenne. Dit voorval haalde het landelijke nieuws. “Passende maatregelen” van PostNL volgden.

PostNL bezorger dumpt post in bosjes Weidevenne

In Zuidoostbeemster viel een heimachine om, vlak naast een kinderdagverblijf.

Heimachine valt om: “ik trilde van de bank”

OKTOBER

Hoewel Regio Purmerend zich bijna altijd richt op lokaal nieuws, pakken we een enkele keer een landelijk item mee. In oktober deden we dit omdat er in de landelijke media verkeerde informatie werd verspreid. Wij wilden jullie (en de rest van Nederland) laten weten hoe de vork WEL in de steel zat qua de veranderingen aan de pomp.

Bericht voor iedere autobezitter: veranderingen vanaf 12 oktober (leestip!)

Verder besloot de Purmerendse Brenda na bedreigingen om de door haar opgezette petitie vroegtijdig af te breken. In de petitie vroeg ze om hogere straffen in het geval van dierenmishandeling.

Purmerendse Brenda stopt petitie tegen dierenmishandeling na bedreigingen

Het Waterlandziekenhuis maakt bekend dat de afdeling verloskunde en de spoedzorg voor kinderen met ernstige verwondingen verdwijnt. Purmerenders en verschillende politieke partijen maken zich ernstig zorgen.

Spoedzorg voor kinderen met ernstige verwondingen in Purmerend verdwijnt

NOVEMBER

“Hoe dan?”, wilden veel van onze lezers weten. De chauffeur van deze DHL-bestelbus was zijn handrem vergeten. Maar dan nog: “Hoe dan?”

DHL-voertuig te water in Zuidoostbeemster

Het hele jaar door waren er opvallend veel ongevallen op de A7. Eén van deze ongevallen blijft ons altijd bij. Onze doorgewinterde 112-fotograaf belde ons vanaf de snelweg. Hij heeft veel gezien in zijn leven, maar hij was hoorbaar onder de indruk van de situatie.

Zeer ernstig ongeval A7

DECEMBER

Purmerend leefde mee met de vermiste Mieke. Uiteindelijk volgde het verschrikkelijke nieuws dat ze is overleden.

Lichaam in Noordhollandsch Kanaal is vermiste vrouw uit Purmerend (video)

In december voltrok zich een ware soap binnen de fractie van PVV Purmerend. Wie o wie is de lijsttrekker?

Wie is de fractievoorzitter van de PVV Purmerend? (video)

Purmerend is boos. Heel boos. Na het verdwijnen van de afdeling verloskunde en de spoedzorg ernstige verwondingen voor kinderen, maakte het Waterlandziekenhuis bekend dat de OK buiten kantoortijden gesloten wordt.

Waterlandziekenhuis: “geen operaties meer buiten kantoortijden”

Steun Regio Purmerend met een kleine donatie. Alle kleine beetjes helpen en moedigen ons aan om nieuws te blijven maken. Voor iedereen. Alvast bedankt.