Regionaal

DHL neemt maatregelen: “Purmerenders geef jullie klachten door via de chat”

Purmerend – Op donderdag 11 juni deed Regio Purmerend de oproep aan de inwoners van Purmerend om hun ervaringen met DHL Parcel te delen. In totaal namen ruim 2000 mensen de moeite om onze poll in te vullen. Ook onder de gedeelde berichten op social media regende het klachten.

Wij geven u graag een overzicht van de resultaten van de afgelopen 2,5 week. En uiteraard hebben wij ook DHL om een reactie gevraagd. Inmiddels heeft het bedrijf maatregelen getroffen tegen een aantal bezorgers en geeft aan onze gemeente op micro-niveau te willen monitoren.

Uw reacties op onze poll van 11 juni

Resultaten 25 juni 2020

DHL neemt maatregelen

Op dinsdag 30 juni sprak Regio Purmerend uitgebreid met de regiomanager en een woordvoerder van DHL. Naar aanleiding van de recente klachten zijn er daadwerkelijk maatregelen getroffen. Er zijn bezorgers vervangen en er zijn officiële waarschuwingen uitgedeeld. Vooral de “buiten-pand-leveringen” (red. in de papierbak, of gewoon onbeheerd voor de deur) neemt de vervoerder hoog op.

Wel benadrukt het bedrijf dat er heel veel chauffeurs zijn, die de afgelopen drukke periode keihard en goed gewerkt hebben.

Meld “verwijtbare” klachten via de chat bij DHL

DHL doet een oproep aan de inwoners van onze regio om alle zogenoemde “verwijtbare navragen” die vanaf vandaag plaats vinden door te geven aan de customer service van het bedrijf. Dit kan uiteraard telefonisch, maar de voorkeur heeft het om dit te melden via de chat. (red. overigens voor de consument ook handiger, want bellen kost 1 euro per gesprek).

Welke klachten geeft u door?

Maakt u één van onderstaande dingen in de toekomst mee met een bezorger van DHL? Meld dit dan! Alleen op die manier kan er op lokaal niveau iets ondernomen worden:

  • Buiten-pand-leveringen (pakketjes in kliko’s, onbeheerd voor deuren of in tuinen)
  • Pakket bij buren zonder briefje
  • Verdwenen pakketten
  • Niet-thuis meldingen terwijl u er wel was
  • Niet afgeleverd, terwijl de status zegt dat het bezorgd is

Regio Purmerend heeft met DHL afgesproken om in de herfst opnieuw uw ervaringen te inventariseren. Wij hopen dan in ieder geval een positiever beeld te kunnen schetsen.

DHL Parcel is een onderdeel van DHL. In de afgelopen 12 maanden bezorgde de vervoerder 1,5 miljoen pakketjes in Purmerend. Bij het bedrijf kwamen in diezelfde periode iets meer dan 800 verwijtbare navragen binnen uit onze gemeente. Met meer dan 500.000 medewerkers wereldwijd is Deutsche Post DHL Group het grootste post- en logistiekbedrijf ter wereld.

Relevant artikel:

Nieuws maken kost nou eenmaal geld. En gratis nieuws bestaat niet. Vond u dit een interessant artikel? Waardeert u ons als nieuwsmedium? Druk dan af en toe op onderstaande knop. 1x per week? 1x per maand? 1x per kwartaal? Gewoon waar u zich goed bij voelt! Zo stelt u ons in staat om nieuws te blijven maken voor iedereen! 

Klik hier om €2,50 te doneren Klik hier om €5,00 te doneren Klik hier om €10,00 te doneren

Gerelateerde artikelen

3 commentaren

  1. ZZ, de goede bezorgers werken zich een slag in de rondte en hebben te leiden onder de huftercollega’s.

    Volgens mij moet het besef eens gaan komen bij DHL-medewerkers dat zij samen DHL vormen en werk hebben bij gratie van de klant en ondernemer: het is on-ge-loof-lijk ONcollegiaal dat het huftergedrag van de één veel collega’s dupeert.

    Daarentegen kunnen de mensen die niet zélf hun pakketje in ontvangst kunnen (of willen) nemen het pakketje bij een DHL-punt af laten leveren óf niet bestellen bij bedrijven die laten bezorgen door DHL.

  2. Jongens jongens jongens, allemaal zeuren dat het pakketje net wat later bezorgd wordt als kleine kinderen. Volgensmij moet het besef eens gaan komen bij sommige mensen dat de bezorgers het on-ge-lo-of-el-li-jk druk hebben deze periode. DHL neemt hier geen maatregelen bij en geven bezorgers bijna 80% meer pakketjes dan voorheen, en dan verwacht iedereen dat het vlekkeloos gaat? Als jullie ergens op willen gaan zeuren, zeur dan op dat DHL meer bezorgers en meer auto’s aanschaft zodat de werk drukte verminderd bij de bezorgd en het weer terug naar normaal gaat

  3. Dat is dus voor nieuwe klachten.
    Vraag me af wat DHL met alle klachten daterend van vóór 30 juni 2020 gaat doen.
    Waarschijnlijk niets.

Wat u zegt

Back to top button
Open chat
1
Heeft u nieuws, foto's van gebeurtenissen of gewoon een vraag of opmerking? Geef het door aan de redactie van Regio Purmerend.
%d bloggers liken dit: