Purmerend – Op woensdag 12 januari verzond SVP een e-mailbericht met uitleg over de tijdelijke voorschotaanpassing. Door een menselijke fout kregen klanten van SVP een mail in de mailbox met een verkeerde naam en een ander klantnummer.
SVP benadrukt dat klanten geen gegevens van elkaar kunnen zien. “Hoewel de inhoud klopt, is door een menselijke fout de verkeerde naam bovenaan het bericht gekomen. Ook het SVP-nummer is niet correct”, aldus SVP. Het bedrijf neemt zijn verantwoordelijkheid en heeft de fout aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Verder zijn maatregelen genomen om dit in de toekomst te voorkomen.
SVP biedt zijn excuses aan voor een eventueel ongemak. In het bericht werd uitgelegd dat de warmtetarieven hoger zijn geworden per 1 januari 2022. Op basis hiervan is het nieuwe voorschot tot de jaarfactuur opnieuw berekend.
En dan gaat de SVP na deze giga blunder ook nog eens tarieven voor dit jaar fors verhogen , concurrentie hebben zij niet , dus zij kunnen doen en laten wat ze willen. En dan nog durven beweren dat de prijzen niet zijn gebaseerd op de gasprijzen, wat ze dus wel doen , gaan de meeste mensen waaronder ik € 40 meer betalen per maand
Op de site van NH Nieuws staat het volgende te lezen (=quote);
“Het is heel belangrijk om personen op de hoogte te stellen”, vertelt een woordvoerder van de Autoriteit Persoongegevens. “Mensen moeten zich kunnen weren en op de hoogte zijn van een lek. Dan kunnen ze hun wachtwoord veranderen en alert zijn op vreemde telefoontjes.”
Tjonge, tjonge dát had SVP ook wel even mogen vermelden in hun excuusmail.
Naam en klantnummer van een ander is wel degelijk privacygevoelige info. En nu praat iedereen daarover en niet over het feit dat een heleboel mensen straks niks te eten hebben omdat ze de rekening moeten betalen van wanbeleid.
Laat onverlet dat SVP deze misser niet had mogen maken, vervolgens telefonisch ONbereikbaar is en zich met een zeer zwak excuus er van af maakt.
Quote excuusmail:
“Het e-mailadres klopt hierin, maar hieraan zijn de verkeerde aanhef en het verkeerde SVP-nummer gebruikt. Verder zitten er geen persoonsgegevens in.
Hoewel de inhoud klopt, is door een menselijke fout de juiste naam niet bovenaan het bericht gekomen. Ook het SVP-nummer was niet correct. Klanten kunnen hierdoor geen gegevens van elkaar zien. Onze excuses voor een eventueel ongemak.”