Beemster – Eindelijk is het wereldberoemde voetbalmagazine FourFourTwo in Nederland en België verkrijgbaar. Aan de basis van dit omvangrijke project staat Yoeri van den Busken, die door uitgever F&L Media als hoofdredacteur is aangesteld.
De Beemsterling, sinds 1986 werkzaam in de sportjournalistiek en tevens schrijver van veertien boeken, overhandigde afgelopen week het eerste exemplaar aan Dirk Kuijt. De voormalige spits van onder meer Feyenoord, Liverpool en het Nederlands elftal siert de cover en ontving Van den Busken in zijn eigen museum, thuis in Noordwijk.
FourFourTwo wordt in meer dan twintig landen uitgegeven en besteedt naast de Premier League veel aandacht aan de grote Europese voetbalcompetities en de internationale topspelers. In interviews en achtergrondverhalen wordt de liefde voor voetbal vertaald naar een positief en modern magazine. FourFourTwo staat bekend om de medewerking die het van de sterren krijgt. Vorig jaar was Lionel Messi nog gasthoofdredacteur.
“Dit toonaangevende magazine heeft wereldwijd naam gemaakt door uit te blinken in originaliteit”, zegt Yoeri van den Busken, die tot oktober 2017 adjunct-hoofdredacteur was van het weekblad Voetbal International. “Lezers zien dat maandelijks terug in de onderwerpkeuze, vormgeving en illustraties. De redactie blijft het liefst weg bij de waan van de dag en richt zich op de mooie en bijzondere kanten van het voetbal. Niet zelden gebeurt dat met een knipoog. Daarnaast vullen wij dit palet van verhalen en rubrieken uit met diverse Nederlandse producties.”
Vanaf 6 november ligt FourFourTwo in de Nederlandse schappen. In de jubileumuitgave laat Dirk Kuijt zijn eigen museum zien en blikt hij terug op zijn tijd in Liverpool en bij Oranje. De net gestopte Rafael van der Vaart beantwoordt 27 lezersvragen. Een greep van de overige artikelen: Paul Pogba, Liverpool, Gennaro Gattuso, Manchester City, Michael Laudrup, een verenigd Korea, ultieme cultclubs, hilarische Champions League-momenten en columns van Lothar Matthäus en James Worthy.
FourFourTwo verschijnt tien keer per jaar, telt 100 pagina’s en kost 5,99 euro. Het eerste nummer is in Nederland voor de symbolische introductieprijs van 4,42 euro te verkrijgen bij de grote supermarkten en bij de bekende retailers zoals Primera, Albert Heijn, Bruna, The Read Shop en AKO. Abonnees van FourFourTwo ontvangen naast het papieren magazine ook een digitale editie.
Meer informatie op: www.fourfourtwo.nl