Regionaal

Massale klachten over DHL Parcel – inventarisatie (poll)

Purmerend – Een kort berichtje op Facebook van Dennis uit Purmerend met een klacht over de diensten van DHL Parcel trok een beerput van reacties open. De Purmerender bleek niet de enige te zijn die helemaal klaar is met de “service” van het bedrijf.

Dennis – zelf niet thuis – kreeg op zondagochtend een berichtje van de buren. Zij hadden een pakket voor zijn deur gevonden in de stromende regen. Een onderzoekje leerde hem dat het pakket de avond daarvoor voor zijn deur was neergelegd. Omdat de klantenservice op zondag niet bereikbaar was, plaatste de man via Facebook een “buurtonderzoek” op een Purmerendse wijkgroep. De reacties waren overweldigend.

Het voor de deur leggen – ook zonder aan te bellen – lijkt aan de orde van de dag. Verder vinden bewoners pakketjes in vuilnisbakken, worden spullen bij de buren afgeleverd zonder een briefje in de brievenbus van de besteller te stoppen en worden producten meer meerdere malen gestolen (“verloren door pakketdienst”). Mensen gaven aan niet meer te bestellen bij bedrijven die leveren met DHL of alleen nog maar te laten leveren op een afhaalpunt.

Klantenservice van DHL verklaarde maandag dat dit uiteraard “niet kan” en dat ze – zonder verdere terugkoppeling – de bezorger hier op aan gaan spreken. Maar ook gisteren kwamen er nog meldingen binnen van pakjes die bezorgd waren “op de mat”

Hoewel het bericht op een wijkgroep stond, stroomden de reacties vanuit heel Purmerend binnen. Voor Regio Purmerend tijd om een Purmerend breed onderzoekje te doen en de conclusies hiervan aan DHL voor te gaan leggen. Wij stellen het op prijs als inwoners van onze regio hun bevindingen via onderstaande poll laten weten.

Massaal #delen wordt gewaardeerd. Zo kunnen we in kaart brengen hoe groot het probleem daadwerkelijk is!

Wat heeft u meegemaakt met DHL? (meerdere antwoorden mogelijk)

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...

Gerelateerde artikelen

10 commentaren

  1. N.a.v. het commentaar van Habundia;
    Het wordt hoog tijd dat u (en uw collegae die uw reactie onderschrijven) met de door u verwoorde instelling betreffende uw broodheer, uw werk en degenen die uw hand voeden ander werk zoekt.

    Persoonlijk ben ik iemand die netjes thuisblijft voor een bezorger als er een pakket voor mij zal worden bezorgd, in het hele huis bellen heb hangen met geluid én optische weergave maar regelmatig geconfronteerd word met het door u beschreven hufterige gedrag; aanbellen, direct op de voordeur én/of keukenraam rammen.

    En heel vaak komen de bezorgers aangesjouwd met pakketten die voor de buren bestemd zijn, bellen aan en rammen ook dan direct op de voordeur én/of keukenraam.
    Besef als bezorger eens dat niet-geadresseerden jullie een gunst verlenen om het pakketje aan te nemen (ook als vermeld staat op de deur of er net naast: Wij nemen geen pakketten aan voor de buren).
    Habundia: Je bijt niet in de hand die je voedt (Je maakt geen ruzie met mensen waar je afhankelijk van bent).

  2. Als pakket bezorger van DHL maak ik helaas heel vaak mee dat mensen gewoon thuis zitten, je aanbelt, nog een keer klopt en vervolgens komt niemand open doen. Het is niet onze verantwoordelijkheid als mensen thuis zijn en er dan vervolgens niet open gedaan wordt, het is jullie eigen verantwoordelijkheid om open te doen wanneer we aan de deur staan. Als bezorger krijg je nog geen 20 sec betaald voor het aan de deur staan bij mensen. Dus als je niet binnen 20 sec open doet staat de bezorger in zijn/haar eigen tijd (onbetaald) werk te verrichten. We zullen dan ook niet langer dan 20 sec aan de deur staan daar we die niet betaald krijgen. Pakket bezorgen is geen vrijwilligers werk en bezorgers werken niet als vrijwillige prive bezorgdienst zoals sommige mensen dat wel lijken te denken. Hoe vaak ik mensen hoor zeggen ‘ik hoorde de bel niet goed dat je nog even klopte’ of hoeveel huizen er zijn waar de bel het NIET DOET! Als klanten zorgen dat ze een bel hebben die door het hele huis te horen is dan zal het probleem van ‘thuis zijn maar niet open doen’ sneller opgelost zijn.
    Als mensen dat een probleem vinden dan zullen ze bij dlh moeten klagen dat hun personeel meer tijd moet krijgen (betaald) zodat we langer aan jullie deuren kunnen blijven staan zodat jullie er langer over kunnen doen om aan de deur te komen zodat wij binnen onze rijtijden kunnen blijven. Het mes snijdt langs twee kanten! Het is in opdracht van DHL dat we pakketten bij willekeurig welke buur dan ook moeten afgeven. Wanneer we met teveel pakketten terug komen krijgen we daar weer problemen door.
    Als je als klant een tijdvenster van 2 uur krijgt hoeveel moeite is het dan om die twee uren in de buurt van de bel te blijven of om even een briefje op te hangen mocht het toch niet lukken om op tijd thuis te zijn of bij de deur te zitten. Of om zelf even een wijziging door te geven zodat we niet voor niks voor de deur staan.
    Als we allemaal een stapje vooruit zouden zetten dan wordt iedereen daar blij van!

  3. Pakketje wordt gewoon ruim een kilometer verderop bij een willekeurige bewoner afgeleverd, omdat ik zogenaamd niet thuis ben (meerdere malen). En kom een keer door de voordeur! In plaats van dat er door de achtertuin geschreeuwd wordt tot men kijkt wat er wel niet aan de hand is…

  4. Eindhoven zelfde probleem, pakketje voor de deur op nummer 27 ipv 17 afgeleverd terwijl zij niet thuis waren / open hadden gedaan

  5. Zeker geklaagd door ene Dennis van Leeuwen in de Purmer Zuid.
    Loopt dan heel de straat af om andere buren lastig te vallen omdat zijn pakketje ontbreekt.
    Sorek de DHL bezorger aan en maak duidelijke afspraken.
    Op dit soort heksenjacht los je het probleem niet op, eigenlijk wel laf.

  6. Deze bezorgers werken hard voor weinig salaris. Vaak zijn mensen wel thuis maar horen ze de bel niet of hebben geen zin om open te doen. Vaak krijgt de bezorger de schuld terwijl dit niet terecht is. Ook bestellen veel mensen terwijl ze weten dat ze niet thuis zijn en verwachten dan van de bezorger dat ie het pakket bij de buren bezorgt. (eerst buren vinden die thuis zijn en het dan nog aan willen nemen.) Misschien moeten we de bezorgers eens wat meer waarderen, die door weer en wind uw pakket probeert af te leveren in plaats van alleen maar af te zeiken. Een euro fooi op zijn tijd doet wonderen.

  7. Top dat er ook iets positiefs staat tussen de optie’s. kansloos

  8. Bijna alle pakketbedrijven laten steken vallen en post.nl is nog het minst betrouwbaar. Nu al 5-6 dagen vertraging, en nooit een briefje in de bus. DHL wel snel maar de koeriers hebben wrakken van wagens en gaan collectief slecht om met de pakketten. Heb meerdere malen klachten in moeten dienen incl. Bijna vechtpartijen bij aanspreken. Ik mis bij elke koerier ondertussen leveringen. DHL is ook een levering twv 300 euro aan verkoopbaar product kwijtgeraakt. Terwijl ik gewoon binnen zat, ging pakket weer terug naar Italie en is nooit bij afzender aangekomen. Met dank aan marktwerkingwetten.

Wat u zegt

Back to top button
Open chat
1
Heeft u nieuws, foto's van gebeurtenissen of gewoon een vraag of opmerking? Geef het door aan de redactie van Regio Purmerend.
%d bloggers liken dit: