112

Man geeft toe ING-automaten te hebben besmeurd: “Het is gewoon schandalig”

Purmerend – Het gebeurt niet vaak dat iemand openlijk op het internet toegeeft iets gedaan te hebben dat niet mag volgens de wet. Alfons Borm steekt zij actie echter niet onder stoelen of banken. In een interview legt hij uit waarom hij twee pinautomaten van de ING in het centrum van Purmerend heeft besmeurd met verf. En tenzij de ING de klacht van Alfons niet serieus neemt, zullen er -als het aan hem ligt- meer volgen.

“Mijn naam is Alfons Borm en ik heb het gedaan. Ik zal vertellen waarom.”, zo begon de man zijn reactie naar aanleiding van ons vorige nieuwsbericht over dit onderwerp. Vanmorgen deed Alfons zijn verhaal aan Regio Purmerend. 

“Het begon met de ontdekking van mijn vriendin dat haar rekeningen bij de ING geblokkeerd waren. Zowel haar privé pas als haar zakelijke pas deden het niet toen ze in de supermarkt haar boodschappen wilde betalen. Uiteraard probeerde ze de ING te bellen en ze werd doorverwezen naar de fraudedesk. Hoewel ze de blokkade op woensdag ontdekte duurde het tot vrijdagochtend tot ze eindelijk iemand bij de fraudehelpdesk van de bank te pakken kreeg. 6x gebeld, alle keren 45 minuten in de wacht gestaan. En uiteindelijk maar gemaild”.

En toen de vrouw eindelijk een medewerker van de fraudedesk aan de telefoon kreeg, was het antwoord ontluisterend. “We gaan afscheid nemen van elkaar.” De vrouw kreegt de mededeling dat ze een andere bank moet gaan zoeken omdat dit niet de eerste keer is dat haar rekening geblokkeerd is door de fraudedesk.

Alfons vertelt dat het de tweede keer is dat zijn vriendin een blokkade  door de fraudedesk van de bank kreeg. “Nota bene de eerste was twee jaar geleden omdat ze haar auto had verkocht en een groot bedrag van 17.000 euro op haar rekening gestort kreeg van de koper. Drie dagen later een blokkade omdat het een verdacht bedrag was ten opzichte van haar normale salarisstortingen. Na tien dagen en alle bewijzen te hebben overhandigd is toen de rekening gedeblokkeerd. Niks fout gedaan dus.” 

Ook voor de reden van deze blokkade heeft Borm geen goed woord over. “Mijn vriendin verkoopt via marktplaats spullen. Vaak meer dan 100 producten per maand. Eigenlijk gaat alles altijd goed en als er een keer wel iets mis gaat, lost ze dat altijd netjes op. Dit keer had een koper een decoratief zwaard gekocht voor 10 euro. Hij wilde het product terug sturen op haar kosten. Nu echter, was de eerste mail van deze koper vol scheldcannonades en bedreigingen waarna mijn vriendin direct de betreffende persoon blokkeerde. Hij nam contact op met Marktplaats. Marktplaats nam contact op met de bank. En de bank blokkeerde zonder wederhoor haar rekeningen.” 

Alfons is boos. Om de reden waarom haar rekening is geblokkeerd, om de (slechte) bereikbaarheid van de bank en om de manier van handelen. “Als bank moet je gewoon bereikbaar zijn. Je kunt niets meer. Ik vind dat -ook al ben je geblokkeerd- als je saldo toereikend is je altijd een klein bedrag per dag zou moeten kunnen opnemen.”

De man waarschuwde de bank op 9 juli al per mail dat hij twee pinautomaten zou gaan vernielen als zij niet met een oplossing zouden komen. En op de ochtend van 10 juli vertelde hij de bank per mail dat hij twee automaten in Purmerend te pakken heeft genomen.

“De bank krijgt tot vrijdag middag 16:00 uur te tijd om fatsoenlijk met haar in gesprek te gaan en tot een oplossing te komen. Anders volgen er meer”, aldus Alfons. “Ik ben vastbesloten om mijn tanden te zetten in deze onbeschofte bank. Degenen die mij veroordelen moeten het zelf maar meemaken. En mijn motto is ‘Zij die vragen om hun recht zullen het vragend niet verkrijgen”. 

Relevant artikel:

Pinautomaten in de Koestraat besmeurd met verf –

Purmerend – Vanochtend troffen de Purmerendse handhavers de pinautomaten en de gevel van de ING aan de Koestraat met verf besmeurd aan. Ze hebben de ING en politie hiervan in kennis gesteld. Door de ING zal aangifte worden gedaan. Gekeken zal worden of er camerabeelden uitgelezen kunnen worden.

Tags

Gerelateerde artikelen

11 commentaren

  1. Prima bank
    Ben vorig jaar opgelicht in Jakarta en binnen no time bij terugkomst in NL door ING fraudedesk opgelost
    Geld stond binnen 2 dagen op mijn rekening
    Er speelt meer bij deze persoon

  2. Wittebordencriminele zijn het bij de ING. 800.000 klanten moeten structureel veel meer gaan betalen voor iets wat een computer binnen tiende van seconden automatisch verwerkt. Bijv wat studenten moeten gaan betalen per opgenomen bedragje straks? Ze mogen 12* per jaar gratis pinnen daarna €0,80 per transactie. Heb je een gezamenlijke rekening €1,10pm extra. Woon je in het buitenland ook €1 pm erbovenop. 800000x (gemiddeld) €1x het aantal transacties…. KASSA!
    Hallo ING ik kom mij geld op mijn rekening storten waarmee jullie winst maken waar ik niets van zie. Oh dat mag, 5x, en dan betaal je extra per storting… Er zijn nog steeds beroepen waarbij je contanten binnen krijgt. Dieven zijn het, en wij zijn zo ingekakt dat we het gedwee accepteren. Ik ben ondertussen naar een andere bank overgestapt. En nee, het is niet juist andere mensen het onmogelijk maken te pinnen door een pinapparaat te besmeuren. Maar ik snap het wel.

  3. Ik begrijp zijn frustratie.
    Maar zo wordt het alleen maar erger…
    Dus, gebruik gepaste manieren.

  4. Wat een onzin, marktplaats neemt helemaal geen contact op met de bank. Die blokkade komt op de rekening bij 3 of meer aangiftes bij de politie, dan word er automatisch een melding gemaakt bij de bank. Geloof er helemaal niks van

  5. Dus omdat jij een probleem hebt met de bank, moeten anderen mensen het maar ontgelden. Erg egoïstisch en onvolwassen gedrag.

  6. Ik erger me ook aan de macht van de banken.
    De banken hebben zoveel macht dat ze de burger als een zak met geld, zien, voor de welzijn van de aandeelhouders

  7. Begrijpelijk dat er frustratie is. Is ING via de wet aan te pakken voor haar verkeerde daden?

  8. Marktplaats neemt.geen contact op met de bank, dit doet enkel de politie. Verhaal klopt niet van meneer.

  9. Heb zoveel ellende met die bank mee gemaakt. Hopeloos. Je kan wel gelijk hebben maar als je genegeerd wordt……

  10. Ik geloof niet dat de heer Borm (en/of vriendin) ná deze actie nog welkom zijn bij ING.
    Maar, even goed verkopen op Marktplaats en dan 100% van de schade vergoeden meneer Borm en/of vriendin.

Wat u zegt

Back to top button
Close
Open chat
1
Heeft u vragen, opmerkingen of tips voor onze redactie? Geef het ons door....
%d bloggers liken dit: