Purmerendse ontwerper ontwikkelt concept KLM

Purmerend – De Purmerendse ontwerper Bryan Suiker heeft vandaag een concept gepresenteerd dat KLM weer “future proof” gaat maken. Om relevant te blijven moet KLM zijn waar de reiziger is. Voor diegene die onder een steen heeft geleefd de afgelopen 10 jaar: Dat is op mobiele apparaten.

KLM is op dit moment druk opzoek naar nieuwe manieren om de reiziger aan te spreken. Een groep studenten van de Hogeschool van Amsterdam is gevraagd een oplossing te vinden voor dit vraagstuk. Suiker ontwierp een app die zich vooral toespits op het inspireren en het meereizen met de reiziger.

„De app is gekoppeld aan het KLM-account. Hierdoor weet de app altijd in welk ‘stadium van reizen’ de reiziger zich bevindt. Dit heeft ons de mogelijkheid geboden relevante informatie op het moment af te stemmen.”, geeft Bryan aan.

Aan de hand van bubbels geeft de gebruiker aan wat zijn voorkeuren zijn. Vervolgens berekent KLM de de beste reissuggesties. Een pagina gevuld met foto’s en inspirerende verhalen duikt op. Opvallend is dat er vanuit de app direct geboekt kan worden.

Tijdens het reizen begeleidt de app bij praktische zaken. Wanneer er geboard wordt wordt de instapkaart en zitplaats getoond. Tijdens het reizen kan de reiziger zien welke crewleden er aan boord zijn en is er de mogelijkheid direct te shoppen.

Het volledige ontwerp is te vinden op www.bryansuiker.com

Of de app ook daadwerkelijk in ontwikkeling gaat, valt nog te bezien. Er wordt voornamelijk aangetoond wat de mogelijkheden zijn voor KLM, wat steeds meer concurrentie van budget en juist hele luxe luchtvaartmaatschappijen krijgt.

Eerder dit jaar ontwikkelde Suiker al een ontwerp wat een oplossing moest bieden voor het omstreden Beusebos. Een hotel middenin de natuur. “Grijs denken” in plaats van een zwart-witte gedachtengang was hierbij het uitgangspunt.

Regio Media TV

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Elke vrijdag om 12:00 uur in uw mailbox.

Laatst binnengekomen

Volg en vind ons leuk op Facebook

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*