Purmerend – Warmteleverancier SVP heeft vandaag de eerste slimme warmtemeter bij een klant in de Gors in Purmerend geïnstalleerd. De komende jaren zullen stapsgewijs ook de overige 27.000 warmtemeters van SVP vervangen worden door een op afstand uitleesbare meter. In 2027 moeten namelijk alle warmtemeters in Nederland slimme meters zijn (Wet implementatie EU-richtlijnen energie-efficiëntie).
SVP zal op basis van de slimme meterdata de klant elke maand een verbruikskostenoverzicht sturen. Hiermee krijgen zij meer inzicht in het warmteverbruik. Ook zal SVP maandelijks bespaartips geven om het warmteverbruik te verlagen, met als doel om de klant te stimuleren warmtebesparende maatregelen te treffen en zodoende op het verbruik te bezuinigen. Op deze manier wil de SVP samen werken aan het klimaat!
De eerste slimme warmtemeter is geplaatst bij de heer Wagenaar (midden) in de Gors. Links van hem monteur Danny Wouters (SVP) en rechts directeur Gijs de Man (SVP).
bijgaand een kopie van mijn mail naar de SVP toe.
Goedemiddag,
Terug komend op onderstaande mail waar U vraagt om over te stappen naar tarief spaarzaam 2025, bent u in gebreken gebleven.
U vraagt Uw klanten over te te stappen, echter een groot gedeelte van uw klanten waaronder mijzelf kan sinds september 2024 geen kosten overzicht meer downloaden via mijn persoonlijke pagina bij SVP.
Tevens is de app die uw smartSVP noemt in zijn geheel niet smart te noemen valt, hij werkt gewoon vanaf september 2024 niet meer.
Na telefonische contact te hebben gehad met uw klanten service blijkt dat de apparatuur die u gebruikt t.b.v het uitlezen van gegeven van mijn warmte zet, door het vele gebruikt van data niet meer werkt, als gevolg van de toegenomen vraag van het uitlezen op afstand.
Naar mijn mening bent U dus in gebreken gebleven.
Ik hoop dat U zo spoedig mogelijk een passende oplossing kan vinden en meer data ruimte inkoopt bij Uw Telecom provider gezien dat dit naar de mening van u medewerkers de oorzaak is.
In afwachten van uw bericht?
SVP heeft bij mij al op 9 maart een slimme meter geplaatst. 2 maanden later een jubelbericht van het plaatsen van de eerste slimme meter is achterhaald. Niet dat regiopurmerend er wat aan kan doen.
Effe mensen:
Je MAG een slimme meter van de SVP laten installeren maar je MOET NIETS.
Staat duidelijk in het bericht van SVP.
Dat de SVP er niet blij mee is met het weigeren, is wat anders.
Maar kuur het a.u.b. niet uit op de monteur: die wordt ook maar gestuurd om dat ding te plaatsen en zonodig een extra stopcontact te plaatsen.
10 euro stroom? Waar haal je die gegevens vandaan?
Het energieverbruik van de slimme meter is per jaar zo’n 10 euro op je eigenkosten, wel slim van de SVP, zij besparen (geen bezoek meter aflezen) en jij betaalt de stroomrekening van de modem.
Laat de SVP eerst eens zorgen dat er minimaal 6 maanden 24 uur per dag warmte wordt geleverd (=dus zonder onderbrekingen) alvorens ze besparingstips gaan geven.