Purmerend
vrijdag 26 april 2024
Home* JaaroverzichtRegio Purmerend Jaaroverzicht 2019

Regio Purmerend Jaaroverzicht 2019

Purmerend – Wat een prachtig jaar was 2019 voor Regio Purmerend. Dankzij jullie als lezers zijn we dit jaar enorm gegroeid. Jullie brachten 2,0 miljoen bezoeken aan onze website en lazen bijna 7,6 miljoen keer onze 1163 berichten. En wat is er veel gebeurd in Purmerend en omgeving! Hieronder vindt u het belangrijkste nieuws van afgelopen jaar. Het zijn de berichten die jullie het meest gelezen hebben. De hele redactie van Regio Purmerend wenst u fijne feestdagen en een mooi, gelukkig en gezond 2020!

JANUARI

In januari werd onze regio opgeschrikt door twee zeer grote branden.

FEBRUARI

Februari stond in het teken van de vermiste Jaqueline Guddat. Het lichaam van de 58 jarige Purmerendse werd een dag na haar vermissing in Overleek aangetroffen.

Ook werd een gedeelte van het centrum ontruimd na de vondst van een handgranaat voor coffeeshop Splif.

MAART

In maart  legde een zeer grote brand een woonboerderij aan de Oosterweg in de as. Een maand later zou een boerderij een paar honderd meter verderop hetzelfde lot ondergaan. https://regiopurmerend.nl/2019/03/02/zeer-grote-brand-aan-de-oosterweg-purmer-video/

Misschien wel het meest opmerkelijke bericht uit 2019. Dit nieuws ging viraal. De patat bij de McDonald’s was op.

Al jaren houdt het Beusebos/Kom A7 de gemoederen bezig. In maart nam het college een belangrijk besluit over de toekomst van dit stukje groen.

APRIL

In april ramde een vrachtwagen met kraan de spoorwegtunnel in Weidevenne.

Na de brand in maart, vatte een andere boerderij in de Purmer vlam. Ook deze boerderij moest als verloren worden beschouwd.

MEI

De A7 is inmiddels berucht om de vele ongelukken. Ook in mei was het weer raak.

De getuigenoproep van de mishandeling van een meisje bij de McDonalds in Purmerend werd massaal gedeeld.

JUNI

Twee mannen raakten gewond bij een steekpartij bij het Makado winkelcentrum.

Winkelcentrum Gildeplein werd opgeschrikt door een plofkraak.

JULI

De rookwolken de vrijkwamen bij de brand bij Renewi waren tot in de wijde omgeving te zien.

Of het in scène gezet was of niet, is nooit helemaal duidelijk geworden. Publiciteit heeft het parket-bedrijf uit Vriezenveen in ieder geval gekregen!

AUGUSTUS

De Waterlandse politie kwam door heel Nederland in het nieuws, dankzij een wel hele bijzondere actie.

Wat een feest zou moeten worden, eindigde met een drama.

SEPTEMBER

Purmerenders houden van de Action. De aankondiging van een nieuwe grote vestiging werd massaal gedeeld.

In september kampte KPN met een landelijke storing. Geen internet was al vervelend genoeg. Op niet kunnen pinnen, was Noord-Holland niet voorbereid.

OKTOBER

Erol vertelt aan Regio Purmerend openlijk over de problemen bij de verbouwing van zijn nieuwe restaurant aan de Kolkstraat.

NOVEMBER

Een jonge vrouw kwam in Zuidoostbeemster in aanrijding met een tractor. Ze overleed later aan haar verwondingen.

Een wel hele lugubere vondst in het Twiske. Onze lezers vonden er heel wat van.

De momenten waarop iemand iemand eigenlijk weet dat het niet past, maar het toch probeert.

Onze lezers deelden massaal deze poging tot overval. Belangrijk, want burgernet had op dat moment een storing.

DECEMBER

Massaal kwamen de hulpdiensten af op een tractor die bijna te water lag. De bestuurder was spoorloos.

De boerenprotesten. In december “hamsterden” de boeren de Deen in Middenbeemster leeg.

“Altijd Herres”, Kyan uit Purmerend werd in 1 klap een nationale held.

Steun Regio Purmerend met een kleine donatie. Alle kleine beetjes helpen en moedigen ons aan om nieuws te blijven maken. Voor iedereen. Alvast bedankt.